Vill du vara en del i att bygga ett starkare och växande Örebro? Sök då tjänsten som fastighetstekniker till Örebroporten!
Örebroporten har idag Örebros mest mångfacetterade och intressanta fastighetsbestånd med hyresgäster inom många olika branscher. Vi har utöver det ett mycket spännande uppdrag inom kommunkoncernen då vi ansvarar för ...
många av kommunens fastighetsutvecklingsprojekt och omställningsfastigheter. Vi tänker långsiktigt och hållbart, samt brinner för inspirerande och nytänkande lösningar som kommer både hyresgäster och samhälle till nytta.
I rollen som fastighetstekniker är dina mål nöjda hyresgäster och att arbeta för att utveckla välanpassade och hållbara miljöer för företag, organisationer och samhällsfunktioner.
Som fastighetstekniker arbetar du utifrån fastslagna gränsdragningslistor. Tillsammans med kollegor i teamet går du igenom gränsdragningslistan för respektive byggnad. Du arbetar med arbetsorder som kommer dels från hyresgästen i form av felanmälningar, dels från kommersiell respektive teknisk förvaltare, projektledare samt specialister. Skötsel, tillsyn och arbetsorder administreras i vårt fastighetssystem Vitec. Fastighetsbeståndet ronderas dels digitalt inom utvalda styr- och reglersystem samt fysiskt enligt upplagda rutiner. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av förebyggande arbete såsom skötsel av automatiska brandlarm, resp. automatisk vattensprinkler, SBA samt skyddsronder. Du kommer även att ingå i vår driftberedskap.
För att lyckas som fastighetstekniker hos oss har du ett strukturerat arbetssätt med fokus på tid, kostnad, hållbarhet och kvalitet samt är van att prioritera och att fatta beslut. Som person är du handlingskraftig och trivs med att arbeta i team. Du är nyfiken och gillar utveckling i vardagen, både i stort och smått och ser digitalisering som en naturlig del i vardagen. Prestigelöshet och att dela med sig av sin kunskap och initiativförmåga är egenskaper vi värderar högt.
Låter det spännande? Varmt välkommen med din ansökan!
Örebroporten som arbetsgivare
Som medarbetare hos oss erbjuds du en unik möjlighet till intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Att få bidra till både samhällsnytta och affärsnytta och där du som medarbetare har mycket goda utvecklings-möjligheter i ett kreativt och framåtsiktande företag. Organisationen är platt för att ge individen stora möjligheter till initiativ och kreativitet. Vi har identifierat våra huvudprocesser så att rätt kompetens kommer in i rätt skeden.
Vi tänker på hela människan och det är viktigt för oss att våra medarbetare känner att de har en bra balans mellan arbete och privatliv och vi erbjuder en god arbetsmiljö.
Ansökan
Frågor besvaras av rekryteringskonsult Ann-Catrine Nilsson-Gärd, ann-catrine.nilsson.gard@randstad.se alt Maria Perez, maria.perez@randstad.se. Vi kommer att göra urval löpande men sista dag för ansökan är 2025-01-08.