•Tillhandahålla synligt, starkt och aktivt ledarskap, coachning och mentorskap för arbetsteamen.
•Vara en förebild för HSE genom att tillhandahålla kompetent HSE-rådgivning och främja en ansvarsfull inställning till HSE.
•Säkerställa efterlevnad av alla HSE-krav från kundavtal (om det finns några) (se till att HSE-ämnen är tydligt definierade), lokal lagstiftning och SGRE.
•Säkerställa tillgänglighet och kontroll av anläggningens HSE-plan och annan nödvändig HSE-dokumentation, t.ex. säkra arbetssystem.
•Övervaka måluppfyllelsen av KPI:er för anläggningarna och utveckla lämpliga handlingsplaner vid behov.
•Stödja Service Operation Manager för att definiera korrigerande åtgärder för HSE-projektfrågor.
•Vägleda HSE personal på plats om bästa praxis.
•Säkerställa att alla relevanta incidenter utreds och att åtgärder genomförs i rätt tid.
•Samarbeta vid felsökning av HSE frågor på anläggningarna.
•Främja ett proaktivt förhållningssätt till HSE hos alla medlemmar i kärnteamet.
•I händelse av HSE överträdelser, se till att lämpliga åtgärder vidtas avseende disciplinära påföljder (nolltoleranspolicy).
•Samarbeta med platsens ledningsgrupp angående implementering av HSE relaterade ämnen.
•Utveckla HSE rapporter inklusive KPI analys och entreprenörernas prestationer.
•Säkerställa att entreprenörer hanteras i enlighet med HSE förfaranden.
•Utveckla ett kick off möte för HSE på anläggningen med all inblandad personal på anläggningen: SGRE, entreprenörer och kund (om det finns någon).
•Säkerställa att HSE inspektioner planeras och genomförs. Eskalera HSE avvikelser till Service Operation Manager.
•Identifiera, hantera och involvera HSE-relevanta intressenter på plats vid betydande avvikelser.
•Säkerställa korrekta utredningar och fastställande av korrigerande åtgärder för alla HSE-relaterade incidenter.
•Stödja Service Operation Managers i HSE-relaterad kundkommunikation.
•Uppmuntra och bidra till uppföljande HSE möten på anläggningen.
•Stödja stängningen av anläggningen med kunden.